Annons:
Etikett5-2-recept
Läst 3133 ggr
Niklas
2013-10-10, 16:08

Enkel bönsallad till fastedagar

De dagar jag fastar brukar jag göra en superenkel bönsallad och äta till middag. Det tar max två minuter att göra den. Det här behövs: - Ett paket (c:a 300 g) blandade konserverade bönor - En finskuren normalstor färsk tomat - 2 ordentliga teskedar valfri pesto - 5 strimlade soltorkade tomater i olja - Lite färsk basilika Tillagning: Blanda allt utom basilika i en skål och lägg basilikan ovanpå. Om du inte hittar blandade bönor är det lätt att blanda själv. Kidneybönor, kikärtor, borlottibönor och stora vita bönor till exempel.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
Fjäril
2013-10-10, 19:53

Tack för tipset, det lät gott och nyttigt 🙂

Sajtvärd på Övernaturligt

Farwuq
2013-10-11, 07:45

Låter gott

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Niklas
2013-10-11, 09:40

Många har nog uppfattningen att bönor är rätt konstigt att äta. Det hade jag väldigt länge, men nu tycker jag att det är både gott och mättande, förutom att det är nyttigt. Med de soltorkade tomaterna känns bönsalladen nästan lite köttig att tugga.

Maria
2013-10-11, 11:44

Salladen låter jättegod.

Vi har alltid ätit mycket bönor hemma och det är så lätt att koka själv och blir väldigt mycket godare tycker jag.

Vi brukar koka kikärtor, svarta bönor och kidneybönor. Det är favoriterna. Sedan är det bara att frysa in i lagom portioner.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2013-10-11, 14:17

#4: Kryddar ni dem då eller fryser ni in dem naturella?

Maria
2013-10-11, 14:54

I kokvattnet har jag kryddor men annars så fryser jag dem naturella.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Niklas
2013-10-11, 15:51

Okej.

Upp till toppen
Annons: