Eufori av svält?
Jag har hållit på med 5:2 sedan augusti men egentligen hållit på i flera år utan att ha reflekterat över det.
Jag har varit väldigt sjuk och opererades för en elakartad hjärntumör 2011 och har i perioder inte kunnat äta alls.
Nu mår jag bra men har fortfarande en dålig mathållning så att äta 5:2 är för mig ett sätt att få kontroll över situationen
Min fråga till er andra är om ni känner er upprymda, euforiska och närmast "höga" de dagarna vid fasta?
Jag fastar helt. Dvs. jag äter inte få kalorier alls. Framemot eftermiddagen så börjar jag må riktigt bra. En slags form av välmående infinner sig.
Min man har upptäckt samma sak. Han har absolut inga problem med att orka samma saker en fastedag som en vanlig dag. Han säger att han mår väldigt bra.
Hur är det för er andra?
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.
Hm, upprymd vet jag inte, men pigg är jag och bra mår jag när jag har mina fastedagar. Har utökat till 4:3 de veckorna det funkar just för att det flyter på så himla bra med fastan👍
Jag har nog inte känt på det viset. Fastedagarna är rätt lika andra dagar för mig.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Jag kan nog känna en form av utrensning dessa dagar, så på sätt och vis en upprymd känsla eftersom jag känner mig "ren" på insidan 😃
Sajtvärd på Övernaturligt

bumbleboo!
Jag har upplevt samma känsla tror jag, men jag åt en liten mängd Kcal! Det var som att jag, efter ett tag fick mer energi med mindre mängd näring..🤪

#4 Roligt att höra. Jag började fundera på om det var inbillning men jag får en svag känsla av att vara lite "hög" 🤫
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jag känner mig också bra på en låg Kcal-diet.
🙂
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland