Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 2702 ggr
fem-två
2013-10-13, 19:17

Äta som man vill på ätardagar?

Ja nu måste jag fråga.

Jag känner lite folk som är 5-2:are och dom säger att bara man fastar eller äter max 500 kalorier 2 dagar i veckan så får man äta precis hur man vill övriga 5 och man går ner i vikt om man är överviktig.

Det måste ju vara helt omöjligt enligt mig. Jag har inga problem att äta stooora portioner mat, kakor glass chips och att sopa i mig några hg lösgodis kväll på kväll. Skulle jag då ändå gå ner i vikt på det bara jag fastar 2 dagar i veckan?

Det är väl självklart att det måste vara någon slags kaloribegränsning även på ätdagarna, max 2500 kalorier eller ngt. Annars kan det ju bli väldigt mkt för mig. Men visst - det låter helt underbart att jag kan äta hur mycket jag vill 5 dgr i veckan utan att gå upp i vikt.

Annons:
Laddar...
2013-10-13, 19:22

fem-två! Du har helt rätt i att man inte kan äta hur mycket som helst(kakor, glass, lösgodis och chips) bara för att man fastar 2 dagar i veckan!

fem-två
2013-10-13, 19:26

Så hur är då "reglerna" för att äta 5-2 dieten och lyckas? Hur mycket får man äta på "ätardagarna"?

Zureel
2013-10-13, 19:30

Man ska äta normalt på de andra dagarna men hälsosamt c.a 2000 kcal för kvinnor eller 2500 kcal för män om du letar reda på en tdee kalkylator på nätet kan du få en mer specifik siffra för dig baserad på kön, ålder, vikt och aktivitet.

Laddar...
2013-10-13, 19:33

Jag kan tyvärr inte så mycket om just den här dieten, men jag skulle räkna på om jag förbrukar mer energi  än vad jag äter per vecka med 5:2, och sen fortsätta i den stilen utan att räkna!

Skulle tro att man kan unna sig lagomt med gotta med 5:2, utan att behöva räkna så mycket Kcal. 

Svårt att förklara men det är logiskt i mitt huvud😉

Upp till toppen
Annons: