Vad äta inom 5:2?
Funderar att börja med detta i veckan. Kan man tex äta 6 ägg den dagen man fastar och kanske lite sallad? Har ju ingen aning om hur många kalorier det blir. Vet bara att kvinnor får äta max 500 kalorier. Jag vill äta något enkelt dom dagarna nämligen.

Om du äter tonfisk så är det ganska bra, inte så mycket kalorier och ganska mättande.
Jag äter det inte själv, men svärmor gör, och dom dagar hon fastar blir det tonfisk och hårdbröd. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
100 gr tonfisk i vatten är på 161 kalorier. Det är väldigt mycket och det finns bättre alternativ. Finns många bra tips om man letar lite. Finns även länkar har som ger tips och råd. Själv har jag laddat ner en app som heter FatSecret och den funkar bra för mig men det kommer ta sin lilla tid att lära sig allt. Det viktigaste är att hitta en bra kombination på fastedagarna och hålla sig till högst 2600 kalorier de andra dagarna. Ska försöka göra det även om jag är hungrig nu ;)

#2 Ja, jag vet som sagt inte riktigt vad hon åt, men tror hon gjorde nån röra, så totalt på hela dagen blev det 251 kalorier eller nåt sånt.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Jag tycker inte om att äta tonfisk utan något till. Däremot äter jag gärna ägg så det var kokta ägg jag tänkte äta isf. OM det går och så kanske någon sallad eller frukt. Helst bananer. :)
Den där appen FatSecret är den på svenska?
Ett stort kokt ägg är på 78 kcal. Så 6 st kokta ägg blir 468 så det blir 32 kcal sallad kvar. En kopp (kaffekopp) med enbart grön sallad är på 9 kcal. Finns kanske bra appar till din telefon också om du har någon? Väldigt praktiskt tycker jag. Man kan planera nästa dags matintag m.m.

Tack för svar. Ägg tycker jag man kan bli något så när mätt på. Mer än sallad iaf. Vad menar du för grönsallad som är på 9 kalorier. Menar du bara salladsblad?
Ja, det är bara salladsblad som räknas som 9 kalorier. Så det inkluderar inte gurka, tomat, lök m.m. i salladen utan endast salladsblad.

6 ägg blir ungefär 450 kcal beroende på hur stora äggen är så det ryms lite sallad på det och ja fatsecret är på svenska finns både som app och webbsida den som passar mig bäst av det halvdussin appar och sidor jag provat.