Finns det någon bra app för 5:2-dieten?
Finns det någon bra app till iOS som man kan använda sig av för att räkna kalorier och ändra tid, vikt på mat m.m. Provade FatSecret i en dag men där kan man inte ändra tiden från t ex 12:30 - 12: 30 kommande dag och stapla upp matintagen från eftermiddagkaffe, kvällsmat, snacks, frukost, lunch. Kanske måste göra en egen i Numbers och leta kalorier via kalorier.se ?

Jag gillar ShapeUp
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Från vilket bolag eller ännu bättre en länk?

Man kan spara måltider i fatsecret och då är det lätt att lägga in dem på ett nytt ställe men då måste man kanske ändra vikten/mängden för hand. Shapeup har en funktion för att kopiera redan inlagda måltider men har för mig att man måste ha guldmedlemskap då och det kostar pengar.
Okej. Kanske fler tips?

http://www.shapeupclub.com går även att ladda ner som app till mobilen. Äter man till exempel 100 gram morot så söker man efter morot och får fram där man ska skriva i hur mycket man ätit.
Kan vara krångligt ibland och kräver ju att man väger allt och räknar ut hur mycket kalorier det är i maten man lagar från grunden.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag har bra koll på både ShapeUp och FatSecret men om man nu tittar ordentligt på vad jag frågade efter så kanske ni förstår eller så var jag otydlig =) Jag vill ha ett program där jag kan ändra tiden också. Jag vet att båda dessa program kör dagligen men jag vill ändra så att jag kan köra från 12:30 - 12:30 nästkommande dag istället för 0:00 - 0:00 men det kanske inte finns något. Båda programmen är bra på så vis att man lägger in sina saker som man äter och ska äta men det är lite bökigt eftersom räknaren räknar på 0:00 - 0:00 och jag skulle vilja ha räknaren satt på 12:30 - 12:30 näst kommande dag. Besvärlig jag är ;)

Ok då fattar jag du vill att den ska byta dag vid 12:30.

På fatsecret kan man byta tidszon i alla fall så då kan du byta dag vid 12:00 men tyvärr inte 12:30
#8 Så långt tänkte inte jag =) Tack!

Glad att jag kunde hjälpa till🙂