Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 1434 ggr
Staffan
2013-10-07, 15:19

5:2 och träning?

Fungerar det att träna även dagar då man fastar, eller är det något man kan/bör undvika?

// Staffan

Annons:
Farwuq
2013-10-07, 17:31

Jag håller på med en likande diet (dock inte lika detaljreglerat som 5:2, men likaväl effektiv). För mig är det inga problem med mina träningspass.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

LisaF
2013-10-07, 20:01

Det är nog väldigt individuellt hur mycket man orkar under fastedagen. 
Men en tuffare promenad/lätt joggingtur klarar nog alla 🙂

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

Fjäril
2013-10-07, 20:24

När man väl hittat balasen, att inte känna sig hungrig och med det inte trött, kan man träna som vanligt 🙂

Jag fastar fastar inte heller, äter bara mindre.

Sajtvärd på Övernaturligt

JoySurrender
2013-10-10, 23:58

Det funkar bra för mig att träna (karate) på mina halvfastedagar! Det får mig dessutom att tänkapå annat än mat :)

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

Zureel
2013-10-13, 19:34

Jag kör endast kondition på fastedagarna och sen styrketräningen lägger jag på de vanliga dagarna.

[Tassy]
2013-10-15, 13:49

Det beror på vad man har för mål med träningen. Träning är muskelnedbrytande, vill man inte förlora muskelmassa bör man äta ordentligt. Tänker man "kilo som kilo" så visst, då kan man träna på. Jag skulle dock inte rekommendera det.

Sen beror det på vilken typ av träning, styrka är en sak, kondition en helt annan.

Annons:
RobinEH
2013-10-16, 14:18

Styrketräning är anabolt. Dock kommer den anabola effekten inte att överstiga den katabola effekten så länge du inte tillför energi. Är ditt mål att bygga muskler så bör du undvika att styrketräna på "fastedagarna" alternativt placera allt du äter under "fastedagen" direkt efter träningen.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Upp till toppen
Annons: