Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 2001 ggr
theokleia
2013-10-15, 08:16

5:2: Fastedagarna i rad?

jag har inte läst om 5:2 dieten men tycker den kunde passa mitt oregelbundan liv. 

En enkel fråga: Ska fastedagarna vara efter varandra eller ta man dem separat?

fråga nummer två: Bara vatten under fastedagarna eller vad kan man dricka? Någon pratade om att äta frukt?

tacksam för svar!

Annons:
Zureel
2013-10-15, 08:27

Fastedagarna kan vara efter sig eller utspridda vilket som passar en bäst. Man kan äta/dricka upp till 500 kcal för kvinnor eller 600 kcal för män. En del väljer att bara dricka vatten, te eller liknande saker, andra använder sig av vlcd under fastedagarna och ytterligare andra äter vanlig mat antingen i mindre portioner eller nöjer sig med ett mål på hela dagen.

Så det finns mycket utrymme att anpassa 5:2 så den passar din kropp och livsstil.

Maria
2013-10-15, 17:47

Jag och min man har valt måndagar och torsdagar för att det passar oss bäst.

Personligen tycker jag det känns bättre att inte ha dagarna "ihop".

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Woodland
2013-10-15, 20:17

Jag har läst att fastedagarna skall inte tas i följd utan de bör vara utspridda under veckan. Om dagarna är utspridda hjälper de till att bibehålla mättnadskänslan som är vanlig dagen efter fastan.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

theokleia
2013-10-17, 05:53

Tack för svar! Jag tror det blir min första fastedag idag…. och jag kommer inte att ta dem efter varandra. Det blir nog bättre att sprida ut dem. Hur den blir vet jag inte, men en morotssoppa finns i kylskåpet och jag har inga frestande kaffebjudningar eller andra "måsten" idag!

Fjäril
2013-10-17, 09:28

Jag tycker inte (heller) att fastedagarna ska komma efter varandra. Du kan äta, eller bör, när du fastar också. Det finns ett par trådar om det här. Frukt, keso, riskaka och knäckebröd till exempel. En halv grapefrukt om dagen sätter igång ämnesomsättningen, skapar "mindre" hunger och hjälper dessutom till att stärka immunförsvaret.

Sajtvärd på Övernaturligt

Upp till toppen
Annons: