Michael Mosley kommer till Sverige
Den 3:e september 2013 kommer Michael Mosley till Sverige och Stockholm för ett pressmöte där han ska tala om sin bok, 5:2-dieten - Friskare, smalare, längre liv med halvfasta, och hur man kan leva friskare och längre med 5:2-dieten.
Läs mer i pressmeddelandet från Bonnier Fakta:
5:2-dieten kommer till Sverige" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Gurun bakom 5:2-dieten kommer till Sverige
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Åh det missade jag! Har sett hans program av BBC. Riktigt intressanta! Tex när man fick följa kapselns gång genom hans system. Såg också 5:2 programmet & tyckte det var intressant med forskarna i USA som flera själva levde efter den devisen. Precis somdu säger, att man vill leva längre & hålla sig friskare. Med alla gifter & besprutningar i dagens frukt & grönsaker blir man lätt rädd i hur nyttig den mat vi äter egentligen är! Har iaf funderat att testa 5:2. Håller du på ännu? Jag har just börjat följa denna grupp. Tack för bra info :-)
#1: Ja då, jag följer fortfarande 5:2-dieten. Vi försöker undvika besprutade livsmedel genom att köpa ekologiskt och laga mat från grunden också. Det kan aldrig skada. 🙂

är det någon som köpt MM:s bok ? är lite nyfiken på om den är värd att köpa och om recepten är goda 🙂
Jag har köpt den, men jag har inte provat recepten än. Här är ett exempelrecept på 500 kalorier:
Frukost (142 kalorier)
100 g keso
1 skivat päron
1 färskt fikon
Middag (341 kalorier)
Sashimi: Tre till fem bitar lax- och tonfisksashimi serverat med soja, wasabi och ingefära
1 clementin
Kanske inte en middag de flesta gör själva.

Åh, frukosten påminner om dom frukostar jag kör - keso med frukt. Detta var en ny variant jag ska prova🙂 Har mest blivit keso med rivet äpple och kanel eller keso med hallon hittills.
Rivet äpple och kanel tycker jag låter gott.

Det är gott 🙂
Haha, skulle prova med apelsin istället, för det kändes lite ris 'al la Matla över det med keso och ris - men apelsineländet var så sur att jag grinade illa🤐