Annons:
Etikett5-2-nyheter
Läst 1232 ggr
Niklas
2013-08-22, 16:17

Michael Mosley kommer till Sverige

Den 3:e september 2013 kommer Michael Mosley till Sverige och Stockholm för ett pressmöte där han ska tala om sin bok, 5:2-dieten - Friskare, smalare, längre liv med halvfasta, och hur man kan leva friskare och längre med 5:2-dieten.

Läs mer i pressmeddelandet från Bonnier Fakta:

5:2-dieten kommer till Sverige" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Gurun bakom 5:2-dieten kommer till Sverige

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Annons:
Fjaeril77
2013-10-29, 01:54

Åh det missade jag! Har sett hans program av BBC. Riktigt intressanta! Tex när man fick följa kapselns gång genom hans system. Såg också 5:2 programmet & tyckte det var intressant med forskarna i USA som flera själva levde efter den devisen. Precis somdu säger, att man vill leva längre & hålla sig friskare. Med alla gifter & besprutningar i dagens frukt & grönsaker blir man lätt rädd i hur nyttig den mat vi äter egentligen är! Har iaf funderat att testa 5:2. Håller du på ännu? Jag har just börjat följa denna grupp. Tack för bra info :-)

Niklas
2013-10-29, 07:48

#1: Ja då, jag följer fortfarande 5:2-dieten. Vi försöker undvika besprutade livsmedel genom att köpa ekologiskt och laga mat från grunden också. Det kan aldrig skada. 🙂

russin
2013-11-07, 11:32

är det någon som köpt MM:s bok ? är lite nyfiken på om den är värd att köpa och om recepten är goda 🙂

Niklas
2013-11-07, 15:26

Jag har köpt den, men jag har inte provat recepten än. Här är ett exempelrecept på 500 kalorier:

Frukost (142 kalorier)

100 g keso
1 skivat päron
1 färskt fikon

Middag (341 kalorier)

Sashimi: Tre till fem bitar lax- och tonfisksashimi serverat med soja, wasabi och ingefära
1 clementin

Kanske inte en middag de flesta gör själva.

russin
2013-11-07, 17:08

Åh, frukosten påminner om dom frukostar jag kör - keso med frukt. Detta var en ny variant jag ska prova🙂 Har mest blivit keso med rivet äpple och kanel eller keso med hallon hittills.

Niklas
2013-11-07, 20:07

Rivet äpple och kanel tycker jag låter gott.

Annons:
russin
2013-11-07, 21:57

Det är gott 🙂

Haha, skulle prova med apelsin istället, för det kändes lite ris 'al la Matla över det med keso och ris - men apelsineländet var så sur att jag grinade illa🤐

Upp till toppen
Annons: