Väger du mer än du borde?
Är du överviktig?
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Nej, jag ligger nog lite under min "normalvikt", eller den för min längd, men trivs bra med det 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt

Nej, nu är jag normalviktig men har i omgångar varit rejält underviktig men det har varit vid sjukdom.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.
Jag ligger nog också under genomsnittet för min längd och har alltid gjort det.
Jag är också normalviktig, dock är jag ingen anhängare av 5:2 🙂
/Christina

Har 17 kg övervikt men det är stora framsteg när det var som värst hade jag 52 kg för mycket

Har alltid varit normalviktig. 172 cm lång och vikt mellan 62-65. Äter enligt LCHF för mitt blodtryck och har kunnat dra ner på medicineringen.
Har väl en viss övervikt (är mer åt det kurviga hållet) vilket är en anledning till att 5:2 oftast övergår i 4:3 för min del🙂

Haft 25 kilo övervikt, gick till viktväktarna och det gav enorm "fedback" att lyckas gå ner i vikt. Nu går jag hela tiden till viktväktarna för att hålla koll på min vikt så det inte händer en "olycka" då vaknar jag för att se vad är det jag gör och "lagar" vikten 🥳
BrittOhra

Jag har övervikt men än så länge räknas det inte som fetma. Jag skulle vilja fördela om fettet och sätta mer på rumpa, bröst, ben och kanske armar. Jag skulle vara nöjd om jag gick ner 15 kg men jag skulle inte klaga om jag gick ner 20 kg.

Ett par kg för mycket.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
jag är normal enligt BMI men inte enligt mig själv, jag vill vara underviktig och jag har två kg dit så:) men jag har aldrig vart överviktig och jag har som mest pendlat 5kg hit och dit..

#12 Varför vill du vara underviktig?
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.
Enligt BMI blir jag underviktig men inte enligt hur min kropp ser ut

#14 Du har ett BMI som visar undervikt och ändå vill du bli smalare? Är det så du menar?
/Maria
Ur Lille Prinsen.
Nej när jag har mått mitt mål så visar BMI att jag är underviktig men det är två kg dit

OK😮
/Maria
Ur Lille Prinsen.
Jag har många kilons övervikt, och ska på ett möte den 6/11 kl.13.00 på Sundsvalls sjukhus om Gastric bypass. Man vill ju se sin dotter bli vuxen.
Jag väger 9-10 kg för mycket och inte lär det bli bättre det kommande halvåret, men är man på smällen så är man liksom :)
De tio extra jag bär på nu är åtminstone bättre än de 30 extra jag bar på förut.

Väger 2,6 kilo över normalvikt men har gått ner 35 kilo hittills på ett halvår efter att jag gjort en gastric bypass!
Ja jag väger väldigt mycket mer än jag borde. Och inte går det åt rätt håll heller

Jag går bara upp och upp. Nu har jag slutat väga mig. Ingen aning om hur mycket jag väger.
>>>Malum domesticum<<<

Jag tycks ha fastnat på 88 kg. I augusti ägde jag kring 94 - 95 kg.
I början gick det ganska lätt att gå ner men nu har det stannat av.
Jag är fortfarande överviktig, jag vill under 84, helst ner till 80 kg.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#23: Då har det ju gått väldigt bra för dig. 🙂

Jo, men nu medan man är på hugget, så vill man gärna att det ska vara ett linjärt samband.
😉
🙂 Glöm bort vågen ett tag.

Ok.

Jag har ca 20 kg. Min dietist blev lite chockad när jag sa att jag ville gå ner 20 kg, hon chansade på 5 max 10. När hon sedan räknade ut BMI såg hon att 20 kg krävdes för att jag skulle vara "normalviktig".
Har tappat 3kg än så länge på 3 veckor med 5:2 så lär fortsätta :)

Jag vet inte hur jag ligger i förhållande till min längd med förmodligen långt över vad jag borde. Jag vill gå ned minst 30kg och det är fort =(
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon

#8 vad får du för resultat? Du ställer inte om kroppen öl svält?

Ca 15-20kg skulle kunna "skalas" bort :/