Gå ner 13 kg med 5:2-dieten?
I somras gick jag ner ca 18 kg. Har jag stannat vid totalt -21,8 men vill gå ner minst 13 kg till. (annars får jag inte min bröstförstorning beviljad)
Äter rätt lite kolhydrater, (kanske en macka om dagen) men händer ingeting, tror ni att 5:2 skulle ''hjälpa'' mig på traven?
Och har ni några tips på vad jag skulle kunna äta dessa dagar?
Du kan ju alltid prova utan att det behöver kosta dig så mycket. Gillar du det inte är det bara att sluta. Om du utgår från frukt och grönsaker på fastedagarna kan du äta mycket och behöver inte vara hungrig. Du kan lägga till fisk eller kött som "krydda" om du vill. Glöm inte att dricka mycket så att du inte behöver känna hunger.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Niklas har helt rätt, du har inget att förlora på att försöka. Under äldre inlägg hittar du recept, kolla antal portioner. Själv har jag en bra köksvåg och en kaloritabell som hjälpmedel. Du kan lätt göra en god grönsaksrätt (gryta eller sallad) på ca 200 kcal + 1 ägg ca 90 kcal.
Sen kan du satsa resten på frukost m.m.
Eftersom du fastar en dag i taget, inte två dagar i rad, så känns det inte så jobbigt, du kan alltid se fram emot morgondagens måltider. Jag startade i augusti och vägde då 85 kg, september reste jag och hälsade på vänner i England och då avstod jag halvfastan, Nu väger jag ca 80 kg. Kilorna rasar inte men jag tro att en nedgång i lugn takt många gånger är att föredra.