Annons:
Etikett5-2-berättelser
Läst 1549 ggr
Liindan
2013-11-23, 08:53

Provat 5:2?

Jag håller på med ett mindre skolarbete och undrar om någon här provat eller fortfarande äter enligt 5:2 alt 6:1 dieten och kan tänka sig att besvara några frågor kort och snabbt?

Hur länge har du följt dieten? Följer du den än? Hur fick du hörs talas om den(exempelvis tidningar, facebook m.m.)? Vilka positiva och negativa effekter har du märkt av under fastedagarna(tex piggare, tröttare, nedsatt eller förbättrad koncentration? Vilka långsiktiga positiva eller negativa effekter har du märkt av? Sen behöver jag veta om du är man eller kvinna samt åldersgrupp, dvs 15-18, 19-25, 26-35, 36-45, 46-55, 55-65 eller äldre. Tacksam för hjälp!

Annons:
Dierpmis
2013-11-24, 13:46

Hur länge har du följt dieten?  Sedan juni 2013
Följer du den än? Jajamen, varje vecka. 
Hur fick du hörs talas om den(exempelvis tidningar, facebook m.m.)? Läste om 5:2 i tidningen MåBra och kände direkt att det kunde vara något för mig.
Vilka positiva och negativa effekter har du märkt av under fastedagarna(tex piggare, tröttare, nedsatt eller förbättrad koncentration? Positiva: bättre koncentration, piggare, mer "igång".  Negativa: om jag slarvar med att dricka mina 2l vatten om dagen så får jag ont i huvudet på kvällen. Har jag inte planerat fastedagen speciellt bra så leder det till att jag äter väldigt kalorisnålt och näringsfattigt, vilket i sin tur leder till att jag blir "darrig" dagen efter. 
Vilka långsiktiga positiva eller negativa effekter har du märkt av? Positiva: Har tappat 7 kilo som jag haft otroligt svårt att bli av med tidigare. Tycker fortfarande det är kul att fasta två dagar i veckan. Har fått bättre hy och lite billigare matkasse :D Negativa: …..kommer inte på några negativa långsiktiga. 

Sen behöver jag veta om du är man eller kvinna samt åldersgrupp, dvs 15-18, 19-25, 26-35, 36-45, 46-55, 55-65 eller äldre. Tacksam för hjälp!

Jag är kvinna i åldersgruppen 19-25.

http://erjfoto.se/

Niklas
2013-11-25, 10:41

"Hur länge har du följt dieten?" - Kanske tre månader. Jag håller inte så noga reda på det. "Följer du den än?" - Japp. "Hur fick du hörs talas om den(exempelvis tidningar, facebook m.m.)?" - Via TV-programmet som jag blev tipsad om av min pappa. "Vilka positiva och negativa effekter har du märkt av under fastedagarna (tex piggare, tröttare, nedsatt eller förbättrad koncentration?" - Inga särskilda egentligen. Jag kan bli sugen på något att tugga på på kvällen under fastedagarna. "Vilka långsiktiga positiva eller negativa effekter har du märkt av?" - Jag har hållit på alldeles för kort för att kunna säga något om långsiktiga effekter. "Sen behöver jag veta om du är man eller kvinna samt åldersgrupp, dvs 15-18, 19-25, 26-35, 36-45, 46-55, 55-65 eller äldre." - Man, 45 år.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

Upp till toppen
Annons: