Lätt att överäta på ätardagarna i 5:2
För mig funkar inte 5:2 alls. Jag blir så himla hungrig av att inte få äta mer än 500 kalorier på fastedagarna, så när nästa dag kommer äter jag kopiöst mycket och går istället upp i vikt på några månaders sikt.
Det är mycket lättare att dra ner lite på matintaget varje dag. Då blir jag inte så där himla tokhungrig så jag börjar hetsäta.
Är jag ensam om att känna så här?

Har hört fler som säger som du. Och dieten passar absolut inte alla. Bättre kanske att äta bra och nyttigt och utesluta vissa livsmedel(socker,vitt bröd etc) Lycka till
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Upplevde samma sak så 5:2 funkade inte för mig 😕
~mikkan
Det är väl bara att konstatera att ingen kost är för alla, men alla passa in i någon kost!

Då kanske "shape up" appen passar dig? Den funkade för mig fick äta allt jag ville fast i lite mindre portioner och jag slutade med att använda socker ,drack mindre mjölk och har slutat att använda smör på mackan.
//Jonnix
#0: Drack du ordentligt på fastedagarna så att magen aldrig kändes tom?
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

För mig är det inte. Jag har lätt att "överäta" vissa saker nästan varje dag om det finns möjlighet (gottråtta ni vet) - men dessa halvfastedagar ger mig dels två dagar i veckan där jag inte äter onyttigt och dels så minskar min magsäck så jag inte äter lika mycket dagen efter. är inte lika sugen på onyttigheter heller och det tar jag som ett bonus.
Dock älskar bröd - men försöker hålla mig till bröd endast på morgonen dom dagar jag inte halvfastar🙂

Ibland har det varit så som du beskriver det, för mig också, men i långa loppet har det ändå blivit mindre energi totalt sett. Förmodligen har min kropp helt enkelt krävt mer energi vissa dagar, vilket jag tror den gör vare sig jag fastar eller inte.
Jag hoppas det löser sig för dig.
Heter det De eller Dem?