Träning på fastedag - antal kcal?
Hej! Tänkte fråga er som tränar på era fastedagar. Är målet att hamna på 500 kcal eller äter ni bara 500 kcal oavsett träning? Har precis börjat med 5:2 och har fastedag idag. Är dock ruskigt sugen på att dra ut på en löprunda. Men om jag springer en mil förbränner jag ca 600 kcal, dvs då hamnar jag ju på minus 100.. Hur gör ni?
En sund själ i en sund kropp.
Jag tror att tanken är att man ska klara sig på 500 kalorier, men jag är inte säker.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Jag kompenserar inte för träning. Idag tex har jag den tyngsta träningsdagen i veckan med
Cross/cirkelträning 55 min
Spinning 45 min
Core 30 min
allt i en följd med 15 min mellan första och andra, en direkt core efter spinningen.
Trots detta har jag bara ätit 550 kcal.
Normalt har jag 2-dagar på måndag och torsdagar, men alla helger har gjort att det inte blev så nu.

Jag är ingen träningsmänniska själv, men de jag känner som är det brukar inte hårdträna de dagar som de fastar. De säger sig helt enkelt inte orka med det…
Jag har också förstått att man inte ska kompensera träning genom att äta mer de dagarna och de jag känner har löst det genom att växla mellan träningsdagar och fastedagar.
Jag gissar dock att träna eller inte träna på fastedagarna är väldigt individuellt - hur mycket man själv orkar med.
Maria