Nu börjar jag med 5:2-dieten!
Har velat fram och tillbaka mellan 5:2 och lchf, tänkte först kombinera dieterna men har kommit fram till att jag kör på utan lchf! Sen fick jag inte gå på någon av dieterna under ammningen som precis har avslutats! Kommer endast sätta ett vikt mål. Ös gärna på med tips inför min "resa" :) Fastedagar: måndag + torsdag Invägnings vikt:90,5kg MÅTT mage:110cm över navel midja:95cm över arm: 33.5cm lår: 59cm vad: 38cm rumpa: 110cm Byst:118cm hals: 39cm Delmål 1: 80kg Delmål 2: 70kg slutmål: 65kg
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
Lycka till! Berätta gärna hur det går. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Första fastedagen var igår, var sjukt hungrig men klarade det fint med bara kaffe =)
/Josefin
Lycka till!
(Men bara kaffe är nog inte så bra för magen)

Nej men det bästa för 5:2 är att hel fasta ;)
/Josefin

Skulle ha helfastat igår också (Torsdag) men jag var sjukt sugen på lingonsylt så kunde inte motstå att äta potatis sås och sylt!
Får se hur jag känner idag, eller i morgon! Annars får det räcka med en dags fasta under min första 5:2 vecka!
I måndags när jag hel fastade så gick jag ned 1.5kg, trodde det skulle öka igen direkt när jag åt dagen efter men nej. Vågen har stått stilla, kan det vara så magiskt att jag redan har gått ned 1.5kg?
/Josefin
Jag tror att du ska strunta i vågen åtminstone i början. Det kan nog svänga lite hit och dit. Kolla om en månad eller så om du måste. 🙂

#6 För svårt har vägt mig en gång om dagen i flera år ;) hehe
Nere på 85.1 nu, har uteslutit de mesta kolhydrater och gör 100 squats + 100 situps varje dag. + Promenader i massor!
/Josefin
Jaha, kör vidare på det som funkar då. 🙂

#8 ska snart lägga till mera träning =) måste dock starta lätt efter graviditeten!
/Josefin

Vi verkar ligga på ungefär samma storlek och har samma delmål och slutmål - skoj🙂 Jag började för 3 veckor sedan, men har inte bråttom - jag är en godisråtta (eller snarare glassråtta) och försöker dra ner detta utanöver mina halvfastedagar. Just nu verkar jag ligga på ca 1 kg per vecka i snitt neråt och hoppas det håller i sig så.
Jag tränar dock inte något speciellt, men promenerar mycket - men det gör jag alltid då jag har hundar. Med fibro och dåligt knä så är viktnedgång välbehövligt för att få kroppen att må bättre och detta verkar vara något som jag kan klara utan att "tröttna". LCHF gick ett halvår, sen gav jag upp helt då det blev för trist med maten och stopp i resultat.
Men håller med om tipset att ställa dig på vågen max en gång per vecka😉 Man går naturligt upp och ner vartefter och tror mer som kvinna då kroppen samlar olika mycket vätska beroende på menstruationscykel osv. Jag kollar vågen en gång per vecka och det blir morgonen efter veckans andra halvfastedag - då är vågen som snällast😃

Vi har näst intill exakt samma mått du och jag på kroppen. jag är 166 cm och väger 80 kg. Hur lång är du?
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════

jag är 172cm!
/Josefin

MÅTT
mage: -3,5cm
midja:-2cm
över arm: -0cm
lår:+2cm
vad:-1cm
rumpa: +4cm (squatsen gör effekt!!!!!)
Byst: -0cm
hals: -0cm
Det rör sig åt rätt håll =D Har uteslutit kolhydrater, fastat, promenerat, ätit godis och bullar, gjort squats, situps, armhävningar och latat mig massor trots det så ger det lilla jag gör stor effekt =)
/Josefin

Vad härligt att läsa hur bra det går för dig :) Heja heja
http://erjfoto.se/
Se upp med hur du tränar efter graviditeten. Delade magmuskler blir värre av situps.

#15 jo jag vet! har inte delade magmuskler =D
/Josefin
#16 Då får jag säga grattis, har aldrig hört någon som inte fått det ;)

#17 Det är inte ens 50% chans att få det ;)
/Josefin
#18 Alla gravida får delade magmuskler, hur tror du annars att bebisen får plats? För de flesta går de ju tillbaka igen så småningom men att inte ens 50% skulle få det är ju helt fel.

#19 Fast min bm sa att det bara var 50% men nu vid mer sökning så ser jag att det är ca 80% som drabbas och tur nog är jag inte en av dom :)
/Josefin