Bild/lista på vad ni äter under 5:2-dieten
Jag har sjukt svårt att komma på vad jag ska äta under mina två dagar. Oftast söker jag runt på Instagram för att få inspiration, där lägger folk ut bilder dels på själva maträtten men även skärmbilder från t.ex. FatSecret (då ser man ju kalorimängden med). Skulle vi inte kunna skapa en sådan tråd här och ge varandra mattips?
Visst kan vi det. Det finns några såna trådar om du söker också.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Jag har hittills försökt skriva vad jag äter varje dag. Varken så fantasifullt eller varierande, men det är mat! :)
#2 Tack för länken! jag fick lite fler tips och lite mer inspiration =)

jag åt min första dag idag =)
gick jättebra, tycker jag…
jag sov rätt länge, åt lunch kl 13, som var 1 portion blomkålssoppa (ett blomkålshuvud kokt i vatten med lite köttbuljong, mixad och lite salt och peppar) med 100 gram skinka. (ca 150 kcal)
mellis blev en clementin och senare ett äpple
sen blev det en portion av soppan igen, fast utan skinkan.
nu till kvällen åt jag 2 falu rågrut (40 kcal/skiva) med lite philadelphia light vitlök och örter, ca 100 gram skinka, massa gurka och paprika och en stooor kopp te med suketter och en skvätt mjölk
jag har inte tokräknat kalorierna men känner att jag har nog klarat mig idag, min första dag =)
(jag är kock till vardags så jag har rätt stor koll på käket ;))
Det ser gott ut. Har du några kryddor i?
#7 Niklas,
När jag äter råa grönsaker som på bilden ovan så använder jag inga kryddor. Men jag kokar soppa på dessa grönsaker ibland och då händer det ibland att jag använder timjan och oregano. Men jag tycker att det är så himla gott som det är så oftast känner jag inget större behov av kryddor/salt.
Okej. 🙂