Nybörjare på 5:2-dieten
Ok, så jag ville också testa :P
Körde min första "2" dag idag. Var rejält hungrig innan middagen, men hade druckit dåligt också (o bara en apelsin till frukost).
Har hittills ätit 1 apelsin, 1pkt nudlar med två små älgfärsjärpar, 1 bit paprika till det, 1 kiwi, 1 clementin. Blev typ 491 kalorier enl raknakalorier.se
Nu på kvällen mår jag lite illa men är inte hungrig. Är illamående normalt innan man vant sig?
Jag brukar alltid ta det lite lugnare med maten på morgonen och dagarna, för då kan jag ofta äta något godare och mer mättande på kvällen till middag :)
#0: För mig var drickande en nyckel.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

ok, får bli bättre på att dricka då. Tyvärr tycker jag vatten inte smakar någe vidare om det inte är kolsyra i det (knappt då heller) :P
Kolsyra då. :-)

andra halvfastedagen idag, betydligt mindre hungrig än sist och ännu inget illamående. Jag har ganska många kalorier till godo om det skulle bli kvällskris ;)
Jag tar det inte så högtidligt. Två mackor m pålägg på morgonen och lite av samma som övriga familjen på kvällen så egentligen har jag inte ändrat nåt av kosten på mina fastedagar. Och som alla andra rekommenderar, en del dricka. Jag använder gratisappen Fatsecret som är superlätt att använda för att beräkna mitt kaloriintag. /harald
PS. Jag har gått ner 11 kg på ett halvår! /harald

Jag är en kvällsätare så frukosten är lätt att hoppa över. Då brukar jag inte vela ha något i varje fall. Men på kvällen får jag hålla mig sysselsatt för att inte vara o dra i skafferidörren :P

Är det viktigt att väga sig regelbundet? Jag har ingen personvåg längre
Ett måttband är minst lika bra som måttstock som en våg :-)

Hm, jag har bara sånna där i metall.. Blir väll till att inhandla :P
Eller så tar du lite garn och knyter runt midjan så det sitter åt, men inte för tight. När det trillar ner så vet du att du gått ner. Går det däremot av så har du gått upp 😃
#10: Som jag ser det är vägning inte viktigare än du tycker att det är. Det går ju bra att följa 5:2 för att må bra rent generellt, utan att sikta på viktminskning.

#13 bästa tipset! :D
Jag har en till fundering, men det kanske ni inte kan svara på här. Jag har hypotyeros och konstaterad låg ämnesomsättning. Bör jag minska halvfastedagarnas kaloriintag? Jag räknade ut på någon sida vad jag bör ligga på som normal av min längd och aktivitet och det var typ 525 kalorier per halvfastedag kanske jag bör halvera detta?
Det borde du kanske prata med en läkare om, men om 525 kalorier är mindre än du normalt äter under en dag kanske det är en bra början.
#15 håller med Niklas, du borde prata med en läkare om det.