Är 5:2-dieten för enkel?
Jag är förvånad över den låga aktiviteten här på forumet.
Är det för att den här dieten i grunden är så enkel med ett så enkelt koncept att följa?
Det är helt enkelt inte så många frågetecken kring dieten eftersom grundreglerna är så enkla?
Hälsningar
Sajten är ganska ny också. Det tar ofta tid innan det blir ordentlig fart.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton
Jag tror faktiskt att det är för att det är ganska enkelt att följa :-)
Bra om det är så.

Låg aktivitet?
Som Niklas säger, sajten är relativt ny, dessutom ser det likadant ut på de flesta sajter under dessa (jul)-tider.
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej! Jag har kört 5:2 dieten och minskat 10kg sedan 1/9-13.Tar det avsiktligt lungt pga. Icke läkt meniskskada.Promenerar bara på arbetet samt ärenden på fritiden. Många gör sig roliga med att skoja och håna 5:2 de som oftast inte själv klarar det .Nåja vi kan bjuda på det.man halvfastar alltså ,inte bara vattenfastar och äter runt 2000cal ätdagarna inte frossar i tårtor och godis som skojarna också tror eftersom godissuget försvinner genom 5:2.Bra att prova om man har svårtytt gå ner i vikt som jag.

#5 Grattis till viktminskningen! Ja, folk kan håna men resultatet talar för sig själv.
Med vänlig hälsning,
Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Jag tycker inte det är ett dugg enkelt. Jag har inte ens vågat börja.😃
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

NU har jag börjat! Har överlevt dagen hittills!🙂
Dricker du ordentligt? Det hjälper mot eventuell hunger. Det kommer säkert att gå bra för dig.

Tack! 🙂
Sitter med en kopp grönt te, det hjälper mot det mesta. Har bara haft lite hallucinationer om hägrande choklad, men beslutsamheten har segrat.🙂😇
Choklad är en av mina styrkor också. Jag kan äta nästan hur mycket som helst om den är riktigt god. ;-)
Ja, jag tycker nog att 5:2 är den klart enklaste dieten att hålla sig till än annat jag har provat tidigare. Jag har kört ungefär med 5:2 för flera år sedan. Det var innan dieten kom fram i ljuset och alla påpekade att det är dåligt att "självsvälta sig". Jag tyckte att det fungerade superbra och mådde inte alls dåligt av att äta väldigt lite ett par dagar i veckan. Känns bra att äntligen fått något som backar upp att det inte alls är så dåligt att göra så. :)