Min tråd om 5:2
I måndags började jag med 5:2! 😃Jag äter lchf sen tre år tillbaka, vikten har gått ner och upp, ner och upp flera gånger, jag har underfunktion på sköldkörteln och äter en del mediciner. Även om det inte hänt så mycket med vikten så har vikten inte fortsatt att öka som den gjorde innan och jag mår väldigt mycket bättre än tidigare. Har kört 16:8 sen ett par månader, tappade 2 kg första veckorna men sen stod det still så jag tänkte att det var värt att prova något annat.
Hade under tiden med 16:8 vant mig vid hungerkänslan så jag kände inte lika stort motstånd som tidigare. Första fastedagen var lite jobbig, men jag valde en dag när jag bara skulle vara hemma och inte göra något särskilt alls. Jag var trött och grinig men jag höll ut. Hade lite huvudvärk, kom på dagen efter att jag ju inte hade druckit mina två muggar kaffe som kroppen är van vid.
Under fastedagen drack jag två muggar av åkerfräkenthé som är vätskedrivande, det smakar hyfsat tycker jag. Drack också mycket vatten, och till middag åt jag sallad med bacon, salladsmix, purjolök, paprika, gurka och tomat. Lite dressing på (vinegrätt som jag gjort själv, köper aldrig sånt). Dagen efter var jag hungrig precis hela tiden, så jag åt men valde bra saker, fast en liten bit mjuk pepparkaka slank ned. Jag räknade inte kalorier den dagen utan var nöjd med att jag klarade av att vara hungrig så länge, men jag tror det låg på runt 700 kalorier.
På torsdag (igår), tredje dagen sen jag började, hade jag gått ner 2,4 kg! Fastade igår också och det kändes mycket lättare. Dels visste jag ju nu att jag skulle överleva 😉och dels var jag inte alls lika hungrig och grinig, trots att jag hade mer att göra under dagen. Det gick fint, drack örtthé och vatten, till middag åt jag stekt ägg, bacon, lök och tomat (lite drygt 500 kalorier, jag vägrar bli "exakt-fixerad"… ). I morse när jag vägde mig hade jag tappat 2 hekto till 🙂
Totalt sen start: -2,6 kg
Kvar att gå ner: 20 kg
Vad spännande. Jag tycker att det är lättare att fasta när jag är på kontoret i stället för hemma. Hemma finns det så mycket ätbart överallt. 🙂
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Fast 700 kalorier på en ätardag är oerhört lite och du bör äta mycket mer då🙂 ca 2000 kalorier behöver en normal vuxen kvinna äta.

#2 Det var vad jag åt under fastedagen, blev lite fel där. Rätt ska vara:
Jag räknade inte kalorier fastedagen utan var nöjd med att jag klarade av att vara hungrig så länge, men jag tror det låg på runt 700 kalorier.

#3 ah men då så - blev lite orolig där ett tag😉

😃Det är lugnt, jag blev själv lite förvirrad över vad jag skrivit…

Nu är jag inne på min tredje vecka och jag har tappat ett par hekto till 🙂 Det går fint med fastedagarna även om det är mycket lättare när jag har något att göra, bäst är att inte vara hemma alls. Först trodde jag att det skulle vara tvärtom, att jag skulle få dåligt med ork om jag inte äit men det är lugnt.

Jag har kört ca 8 veckor nu och fastedagarna har varit väldigt enkla dom senaste 3 veckorna - så jag tycker det blir lättare med tiden🙂
Idag har jag endast fått i mig 350 kalorier och är inte det minsta hungrig.
# 6: Det är min erfarenhet också. Fastedagar när jag är på kontoret är mycket lättare än om jag är hemma.

Idag är det -3 kg sen jag började 🙂och det känns på överarmar, fingrar (tappar snart ringarna) och ben. Eftersom jag tappade några kilon innan pga att jag testade 16:8 ett par månader så hoppas jag att det inte bara är vätska som försvunnit 😉
Det tycker jag låter bra.

Totalt - 5,8 kg sen start. Jag har kunnat lägga bort ett par byxor som blev alldeles för stora och har tagit fram ett par gamla som jag inte använt på flera år, de sitter perfekt 🙂Nu börjar jag få kommentarer om att det syns att jag gått ner i vikt *mallig*
Det känns inte minsta jobbigt med fastan, men jag har några gånger flyttat fram fastedagarna om jag varit sjuk eller alltför trött (har sömnproblem som kommer och går). Jag lyssnar på kroppen.
Så gjorde jag också, disponerade om fastan när det blev opraktiskt. Ibland hoppade jag över helt för jag ville inte att det skulle bli en stor grej av det.
Grattis! 🙂

Tack! 🙂