Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 1272 ggr
LinaN
2014-02-10, 20:34

5:2 o vegetarian?

Jag har tidigare ätit LCHF, det gick bra tills jag blev vegetarian (lakto-ovo så mjölk och ägg går in i min diet) så då slutade jag med det.

Men just 5:2 känns som om det är mer förenligt med att inte äta kött. Eller är det bara något jag fått för mig?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Annons:
JontaK
2014-02-10, 20:43

Som jag förstått det ska du äta "normalt" de fem dagarna du inte fastar, alltså borde det gå utmärkt att vara ovo-lakto och samtidigt köra 5:2.

(Jag själv är pescetarian och äter lågkolhydratkost, funkar men lite krångligt.)

LinaN
2014-02-10, 21:07

#1 jo, det är just krånglande som jag inte orkar med nu, vill att matbiten ska vara lättkontrollerad och en av mina största utmaningar är att äta över huvud taget när jag är ensam hemma (långtidssjukskriven och sambon jobbar 7-18 inkl resa till jobb) så det är ju några timmar ensam där maten inte funkar som den ska.

Men har jag nån sorts schema att följa blir det enklare, och då vill jag inte krångla med för mycket annat samtidigt som man försöker få igång träning/motion igen efter ett längre uppehåll pga korsbandsskada och depression.

JontaK
2014-02-10, 21:14

#2 Vet hur det är med matrutinerna, är själv långtidssjukskriven med en ganska krånglig fysisk funktionsnedsättning.

Förstår därför varför du vill ha det så enkelt som möjligt och då fungerar säkerligen 5:2 om du kan fortsätta äta som du gör nu och inkorporera fastan.

LCHF/lågkolhydratkost och vegetarianism kräver ju ganska mycket fantasi och motivation, säkerligen kan det bli svårt om disciplinen ibland saknas.

Niklas
2014-02-11, 11:45

#0: Jag ser inget hinder med att köra 5:2-dieten som vegetarian. Snarare tvärt om eftersom jag gissar att du lättare hittar sånt som gör dig mätt på 500 kalorier.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

LinaN
2014-02-11, 12:55

#4 har pratat med en väninna som är vegan och kör 5:2 så kommer få en del tips av henne. Visste inte att hon körde på det. så hon har ju lite försprång på vad man kan äta för gottigt, nyttigt och ändå bli mätt!

Upp till toppen
Annons: