Varför följer du 5:2-dieten?
Vilket är ditt huvudsyfte med att följa 5:2-dieten? Berätta gärna i en kommentar nedan eller skriv ett nytt inlägg.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Jag följer den (som sagt på mitt egna sätt) för att må bra. Jag äter mindre sötsaker på det här sättet eftersom jag ersätter det med frukt.
Sajtvärd på Övernaturligt

Jag försöker få ordning på min mathållning som har havererat rejält de sista åren.
Nu kan jag ha matfria dagar under kontroll så att säga.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jag svarade båda delarna, för det är därför jag startade med 5:2- Men det viktigaste är för att få kroppen i en bra häsobalans o sedan hoppas jag på sikt att det får kroppen att släppa lite vikt också undan för undan, men hälsofördelarna är som sagt var det absolut viktigaste skälet till att jag startade med 5:2.
Gå ner i vikt är min tanke men det får vi se.
Jag lyfter upp den här tråden igen för alla nya som har kommit hit.

Jag väljer 5:2 främst för att gå ner i vikt och det är enkelt för mig att följa men sen är jag väldigt glad över att det har positiva bieffekter på hälsan! :)
Sajtvärd till Dvärgpinscher.ifokus.se
Ryttare, hundägare, kattägare och kaninägare!
Blogg: http://mikatela.blogspot.com
För både hälsans och viktens skull.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Jag vill se vad den gör för hälsan. Är inne på min tredje vecka nu och lever fortfarande! :-D Känns rätt bra faktiskt…
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#8: Finns det något du tycker är svårt?

#9 Egentligen är det lätt! Jag har lånat en bok att titta i för receptförslag och med dem är det inte svårt. Eftermiddagarna kan vara lite sega med några dippar, men annars så går det bra, bara man har bestämt sig…Och dricker mycket örtte. Lite trög i tankeverksamheten ibland förstås…:-)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gå ner i vikt. Inne på andra veckan nu :D Trodde aldrig jag skulle klara av en hel dag men det gick ju bra :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Okej. Att dricka är viktigt. Jag hade inte klarat det utan att dricka mycket mer än annars.
Det gör jag inte men mina 2 bröder gör det och jag funderar på att börja med den också särskilt efter att ha sett Mosley senaste program.

Både för vikten och hälsan.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Både hälsan och vikten.
Jag har bara inte ens hållit på en vecka men har hunnit med två fastedagar. Har valt tisdagar och lördagar som fastedagar.
Fastedagarna går bra hittills. Problemet är att jag inte sover så mycket natten efter, men jag hoppas att detta rättar till sig med tiden.

Jag svarade "för vikten", jag vill slippa putet på magen ☺️
( i bakgrunden spelar även hälsan roll)
Men jag är också nyfiken, om jag kan, hur det funkar ? ?
Jag är mat-intresserad, hur skapa menyer,
planera o balansera kalorierna.. !
efter förutsättningarna
…jag är vegetarian också
jag har fått några kalori-bomb AHA,
som jag kommer att ha med mig till mina 5-dagar
(menar, mer tanken, än recept )😃
Idag är det min tredje 2;a dag, hittills 431 kalorier
Grönkålsoppa med kokt ägg till sen lunch (203)
varmt och mättande😛
så jag har kvar ..till några morötter om en stund
den första ½faste-dagen tänkte jag för mycket mat.mat,mat
då var det besvärligare
släpper jag tänket blir det lättare
Iofs har jag tidigare…_glömt av_ att äta någon dag
utan problem …
En fundering/fråga:
när ni fastar "ganska ofta", äter ni långsammare och smakar *mer* på maten under "frossar" dagarna ..uppskattar maten ..djupare ?
(inte bara skyfflar in)
penke
Jag kör periodisk fasta för viktens skull. Jag kör normalt LCHF men hade svårt att gå ner de där sista retliga kilona som jag ville bli av med. Min kropp ville stanna på en nivå som inte jag ville, troligtvis för att jag egentligen inte har någon övervikt som man normalt menar med övervikt. Så för att pressa ner mig den sista biten valde jag att kombinera LCHF (ej vidare strikt numera) med periodisk fasta. Har fungerat bra. Körde denna kombination i ca 3 månader i höstas, och började sedan igen efter ett längre juluppehåll. Har inte så mycket kvar nu. 🙂
Jag lyfter upp den här frågan igen.

Oj det var länge sedan.
Jag följer inte dieten men jag har fastedagar då och då.
/Maria
Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jag har hållit på med det här några år nu.
Både mage o hälsa har blivit bättre bla. blodtryck o blodfetter har gått ner.
Mina 2 dagar är månd. o torsdagar så har man helgen att må lite gott på.
Med att man lär sig att äta mindre kalorier så blir det att man håller igen o tänker sig för dom övriga dagarna att inte lassa in för mycket.
Men julhelgerna ställde till det med 3kg plus men återtåget tillbaka går bra, nu är jag tillbaka till min målpunkt.😛
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
- Redigerat 2021-01-11, 12:00 av Taggeman
Jag har gått över till 18:6-dieten. Grunden är den samma. Skillnaden är att cyklerna är ett dygn i stället för en vecka.
Mitt första mål äter jag efter 12 på dagen. Sista målet försöker jag äta före 18. Det är alltså 18-vilotimmar och 6 ät-timmar per dygn. För mig fungerar det vanligtvis väldigt bra. Det är lättare när alla dagar ser likadana ut. Det enda jag har gjort är att ta bort frukosten och det skedde mer eller mindre av en slump. Jag hade inte tänkt börja med 18:6. Det bara blev så och sen har jag fortsatt.