Dricka vatten när man är hungrig?
Som rubriken lyder, kan man utan att påverka psyket eller kroppen negativt, dricka vatten när man är hungrig?
För att sätta ett påstående: Jag äter frukost klockan halv åtta. Till ca. klockan halv ett, ett, vill jag äta lunch för att äta igen vid fyra, halv fem, för att återfå goda vanor. Tiden däremellan kan det uppstå att man blir något hungrig och istället för att så kallat "småäta" kan man "smådricka".
Hållbart tills kroppen fått rutin igen?
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️
Drick du massor av vatten på dina 2 dagar för att minska hungern. Det gör jag, gärna kolsyrat!
Kanske inte flera liter, men gärna 1-1,5 liter går alldeles utmärkt per dag!
Drick en liter fram till ett så slipper du nog hungern.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Jag har bestämt mig för att få ordning och struktur igen för min sjukdoms och psykets skull. Har Ulcerös Kolit och det har råkat blivit att jag äter olika tider olika dagar. Numera känner jag en ovana att jag går och känner mig småhungrig hela tiden.
För att bryta detta försöker jag då hålla mig strängt till frukost (helst innan åtta, inte senare än nio), lunch (ca. kl två) och middag/kvällsfika (efter sex, innan sju, åtta). Det fungerar och jag klarar mig faktiskt. Däremot känner jag den där småhungern i bakgrunden väldigt snabbt efter ett mål (även när jag är mätt, men som kroppen/knoppen är van att jag en annan dag har ätit den tiden).
Vad bra att veta att det funkar att dricka istället då utan att man ger kroppen fel signaler (sväller, svält, vätskar upp sig så att säga). Tack för hjälpen! :)
Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️