Kvarg/kesella!
Vill tipsa om det som blivit mitt nya "godis" på 5:2-dieten.
Lindahls kvarg innehåller per 100 g
0,3 g fett
12 g protein
2,9 g kolhydrater
vilket ger 62 kcal/100 g
Blanda med lite funlight jordgubbssaft och ät!
Både mättande och supergott om ni frågar mig!
Passar både på 2:dagarna och 5:dagarna!

Har testat detta på min senaste fastedag och jag är såld, så gott och mättande, ett ägg till och man klarar sig hela dagen :D
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Är det just funlighten som gör det gott? Eller funkar det lika bra med vanlig Bobs jordgubbssaft? Kanske dum fråga men frågar ändå :) eller hur mycket saft ska det var i ?
//Jonnix
Fun light gör att det inte tillförs några extra kalorier!
Bobs jordgubbssaft innehåller socker som medför onödiga kalorier.
Till 100 g kvarg tar jag kanske 0,3-0,5 dl, dvs hyfsat mycket, men det är en smaksak. Ha i så mycket så just du tycker att det blir gott 😃
Det går lika bra med annan kalorilös saft, typ den de har på Willys, tror det är av märket Eldorado, men är inte helt hundra, däremot att den finns i smultron. (Har precis varit och tränat och orkar inte lyfta rumpan och gå ut i köket) Sitter nu i soffan och ska inta mitt belöningmål, kvarg och smultronsaft! Mums!

#3 Tack för tipset ska testa detta någon gång :)
//Jonnix

Jag lever typ på kesella! Har helfasta (kaffe, te, vatten) mina faste dagar så då är det ej ett alternativ =P
/Josefin
www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon
På min fastedag i går åt jag en burk makrill, 120 g kokt skinka och 160 g kvarg med funlight och kände mig väldigt nöjd fast det bara blev 400 kcal!
Idag är en ny dag och då äter jag LCHF !
Jag blandar min kvarg med bara vatten och kanel till drickfärdig konsistens, mest för att slippa massa e-nummer och konstigheter. Smakar helt ok.