Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 1617 ggr
[Dynamiten]
2014-03-28, 23:06

Hur mår ni....?

Hur känner ni er under fastedagarna? Jag äter ca 500 kcal (lunch och kvällsmål) under dessa dagar, samt dricker vatten/kaffe/te m.m. Framåt kvällen börjar jag känna mig svag och darrig, och pulsen går ner. Sover sen oroligt kommande natt, och känner mig lika svag under större delen av nästa dag, trots att det inte är en fastedag.

Detta kan väl inte vara rätt? Är nu snart inne på min fjärde vecka med 5:2, så kroppen borde väl ha vant sig lite vid detta låga kcal-intag…?  Eller? Man ska nu bli piggare av denna diet sägs det, inte känna sig så här "underlig"…?

Annons:
[deen]
2014-04-02, 09:18

Nu är jag helt ny på 5:2, så kan tyvärr inte komma med egna erfarenheter än. Det jag dock skulle göra i dina skor är att höra med sjukvården, kanske ringa vårdguiden och be om råd? Om inte annat för att slippa gå och oroa sig.
Hoppas det känns bättre snart!

[deen]
2014-04-02, 12:26

Man ska inte skriva när man är trött!😕😃
Jag missade att tillägga att om du har tendens till lågt blodsocker, etc, kan det vara bra att få hjälp med att lägga upp en plan för "2-dagarna", hur du kan fördela maten/kalorierna under dagen på ett sätt som underlättar!

Niklas
2014-04-03, 10:07

Är du överviktig eller normalviktig? Jag skulle också rekommendera att du pratar med din husläkare.

Vänliga hälsningar, Niklas
retuscherar du dina foton

leemland
2014-04-04, 20:44

Har du testat att dela upp det på fler "middagar"/mattillfällen? 
Själv äter jag 5 mål på mina 2:dagar. Du kanske dricker för lite? 

Men annars håller jag med om att du nog bör uppsöka din läkare.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Dynamiten]
2014-04-09, 22:57

Tack för era svar! Jag tycker att jag sovit lite bättre den senaste veckan. Dagarna är ganska tuffa, men jag ska prova att dela upp målen i lite fler, mindre portioner, så att blodsockret inte dippar. Jag antar att det är det som gör att jag känner mig så underlig. 

Har egentligen inte som mål att gå ner i vikt, utan att bli av med det sista kilot som satt sig på fel ställe.. Går jag till läkare kommer de troligen be mig att avbryta dieten, så jag ska försöka ett tag till, och kanske också öka till 600 kval per dag istället. Det kan väl inte göra något?!

penke
2014-04-13, 23:39

Jag har ..aldrig varit beroende av fasta mål-tider,
 ibland "slarvig" åt bägge håll..
 har på besvärliga resor klarat mig med lite dryck o ngn frukt
  per dygn
 men,  blivit besatt av fast föda inför en mag-röntgen el likn.
  (kort-fasta inför)
     Så jag tror/menar att ofta är det en (o)vana,
  man ..störs av att inte kunna äta som man vill !
 Jag tröst-åt tidigare…….

fast, jag vet de som har väldigt känsligt blodsocker ..

nu äter jag 100/170kcal frukost(ägg el gröt), en kaffe på dagen, lättlunch på EM
 (brukar äta vid 15 vardagar) typ. soppa el knäcke/avokdo a` "150"  
 och något lite senare, varmt,typ wokade grönsaker/Quorn  också runt
 150 Kcal, så jag känner mig mättare
   en stor balja te det sista

5:2 har fungerat så bra för mig, att det gör mig extra sporrad/motiverad.

penke

Annons:
Upp till toppen
Annons: