Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 937 ggr
[Panama]
2014-05-02, 17:12

pressa juice

Kan jag köra 5:2 dieten genom att dricka pressat juice på fastedagarna? Fast då dricka juice flera gånger under de dagarna? 

Har läst att man ska ha 12 timmara mellanrum mellan målen på fastedagarna .

Annons:
cattisa
2014-05-03, 19:23

Du kan välja att dricka juice om du vill. Huvudsaken är att du håller dig inom 500 kcal för en kvinna och 600 kcal för en man. Tänk bara på att fruktjuicer ofta innehåller mycket kalorier. Grönsaksjuicer är ofta bättre. Det kan vara bra att äta eller dricka sådant som innehåller få kalorier - för då kan man få i sig större mängd och blir mättare.

Hur lång tid det ska gå mellan målen är individuellt. För en del passar det bäst att äta eller dricka en gång per dag, för andra passar det bättre att dela upp det på fler tillfällen. Men du har rätt i att det nog inte är så bra att småäta med korta mellanrum hela dagen.

Själv brukar jag äta frukost mellan klockan 6 och halv sju. Ett äpple e d till lunch vid 12 ungefär. Och middag vi 17 eller 18-tiden beroende på när jag kommer hem från jobbet. Det passar mig.

Pröva dig fram till vad du tycker är bäst. Det finns jättemånga olika sätt att använda 5:2. Det viktigaste är att du hittar något som passar just dig så att du vill fortsätta!

Lycka till!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Upp till toppen
Annons: