Min viktnedgång.
Hej, jag är ny här på 5:2 dieten i fokus har varit med sen i måndags och läst lite inlägg för att själv komma igång. Jag började i måndags med en dag då jag bara skulle äta 500 kalorier blev 600 den dagen. Jag ska halvfasta måndagar och onsdagar för de känns bäst för mig. I våras gick jag ner 10 kg genom att ta hem appen "shape upp" fungerade bra men har slarvat ett par månader nu och orkade inte skriva in allt jag åt vilket har resulterat i att jag gått upp två kilo så nu vill jag ner 5-8 kg till och tänkte prova på detta med 5:2 dieten. Så nu gäller det att kämpa på igen. Igår onsdag åt jag 507 kalorier och det funkade bra tyckte jag.
//Jonnix
Lycka till! Berätta gärna hur det går.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Lycka till! 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt

Då var jag inne på tredje veckan och sjätte fastadagen, idag är det ingen bra dag jag är på ett uruselt humör. Har ätit 470 kcal idag och tycker det är jobbigt, är så sugen på mat. Gick jättebra i måndags men onsdagarna är jobbigast. Det värsta är humöret men jag varnar de här hemma att jag inte tål så mycket idag. Längtar tills i morgon. Det positiva är ju att jag hade i alla fall gått ner ett kilo i fredags ska väga mig på fredag igen och se vad som hänt jag hoppas på något kilo till så det känns ok att fortsätta.
Tack och hej leverpastej, åh vad gott det skulle vara med leverpastej.
//Jonnix

Jag vill inte smådutta och äta mig bara lite mätt flera gånger under fastedagarna, utan mig passar det bäst att samla ihop dagens 500 kalorier till ett mål. Jag äter middag runt sju, då äter jag mig mätt och står mig över natten. Jag kombinerar 5:2 med lchf men fastedagarna blir det inte fullt så fet mat som de andra dagarna utan mer grönsaker, men inte pasta, ris, bröd eller socker.

Hej igen, var ett tag sedan. De fyra veckorna jag hann med innan julen gick jag ner två kilo vilket jag tyckte var okej. Ett halvt kilo i veckan blir bra för mig 🙂 Men under de veckorna vid jul körde jag inte med 5:2 dieten utan ville kunna unna mig det som fanns att äta när jag ville, vilket resulterade i att jag gick upp de två kilona igen 😕 men det hade jag ändå räknat med. Nu har jag kört i två veckor och blivit av med 1,5 kilo så det känns okej. Är ganska lätt att fasta när jag jobbar. På måndag då det är min första fasta dag för veckan så äter jag en hyfsad lunch runt 300 kcal sen äter jag ett mellanmål på jobbet som innehåller de resterande 200 kcal. Sen dricker jag mycket vatten, motionerar lagom mycket då jag har två hundar som ska på promenad sen går jag till och från jobbet. Även onsdagar som är min andra faste dag på veckan äter jag så. Så nu har jag 5 kg kvar som jag vill ha bort och mitt första mål är att gå ner till 65 kg och dit är det 3 kg men hoppas att jag kan nå min favorit vikt som är 63 kg helst innan Maj månad. Ha det så bra och lycka till alla andra som kör med denna diet.
//Jonnix

När jag vägde mig i fredags visade vågen på 67,1kg så jag är nöjd. Mitt andra problem nu är vad jag ska göra för att få skinnet på magen att dra ihop sig, någon som har något tips? Känns bra att ha gått ner i vikt men känns sådär när skinnet hänger på magen :(
//Jonnix
#6, beroende på hur gammal du är, så är det svårt för huden att dra ihop sig. Ju äldre ju svårare! Sånt är tyvärr livet :-(
Det enda som är kvar att göra, självklart beroende på hur mycket häng du har, så är det att ta till kniven, och det kallas bukplastik.

Hej igen, nu är jag nära mitt första mål som är 65 kg för två veckor sedan vägde jag 65,5 kg men sedan var vi på solresa till Turkiet där vi hade all-inklusive och jag körde inte med 5:2 dieten den veckan. Så fredagen efter resan vägde jag 66 kg vilket jag var nöjd med efter den resan. Så nu har jag ett kilo kvar till mitt första mål :) efter det så har jag ett andra mål och det är att gå ner till 63 kg vilket är en vikt som jag tycker är helt okej för min del. Från 78 kg vilket jag vägde förra året i januari ner till 66 kg är helt ok för mig. Började med appen "Shape up" som idag heter "Lifesums standard" och övergick till 5:2 dieten som också nu finns i appen "Lifesum". Tack vare den appen och 5:2 dieten i fokus så har detta gått bra för mig.
//Jonnix
Vad roligt. Bra jobbat.
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton

Ja, 5:2 är bra och lätt att hålla på med under längre tid. Den är lätt att anpassa efter hur man lever för övrigt. Jag och min man har hållit på i över ett år, sedan början av april 2013. I början gick vi ner det vi behövde, men sedan har vi hållit vikten där vi vill ha den. Visst varierar den lite, men det är lätt att anpassa vikten med 5:2. Och man mår så mycket bättre.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Lycka till! ☺