Annons:
Etikett5-2-recept
Läst 8917 ggr
cattisa
4/28/14, 7:44 PM

Vad äter du idag på din 5:2 dag?

För att få lite inspiration och omväxling på 2-dagarna vore det roligt att se vad ni äter på fastedagarna.

Jag vet, det finns redan flera liknande trådar vad vi brukar äta, och vad vi kan rekommendera andra att äta. Men jag är nyfiken på vad du faktiskt ätit idag. Och att vi skriver om det flera olika fastedagar.

Själv har jag ätit så här idag:

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och Havremjölk

Lunch: Litet äpple och kaffe

Middag: Stekt kycklingbröst och tomat i en liten läfsa.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Magi-cat
5/1/14, 6:12 PM
#1

Ingen frukost

Lunch med soppa. Grönsaker, kanske linser eller bönor, nässlor och kirskål. Soppa är bra för att man äter mycket, tycker man, och känner sig mätt.

mellanmål: Lite yoghurt med diverse stärkande pulver. (nypon t.ex.)

kväll: avocado, kokt ägg

Däremellan flera koppar te.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

xina10
5/3/14, 8:23 AM
#2

Jag hoppar oxå över frukosten, sen äter jag på måndagen soppa till lunch och en grov smörgås med något pålägg till mellanmål och dricker mycket vatten, på onsdagen brukar jag äta en kycklingfilé och wokgrönsaker till lunch och till mellanmål en grov smörgås med något pålägg. Övriga dagar äter jag omkring 1500 kcal.

//Jonnix

cattisa
5/3/14, 7:11 PM
#3

Vi fick flytta fastedagen från fredag till lördag denna veckan eftersom vi skulle träffa ett gäng trevliga vänner igår.

Idag har vi ätit:
Frukost: Havregrynsgröt med Solhavre och Lingonsylt
Lunch: Äpple
Middag: Hemlagade köttbullar och tomat i en liten läfsa.

Dessutom flera koppar grönt te (Earl Green)

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

AktieTrader
5/6/14, 12:53 PM
#4

Lunch: Kvarg ca 100g +krydda (chillisås/curry/chipotlepasta) och tärnad kokt skinka 100g. (Jag köper helgskinka och fryser in i 100g -bitar, jättesidigt!) Det håller man sig mätt på i flera timmar. Totalt ca 160 kalorier

Middag: Resten av dagens kalorier på middagen som resten av familjen äter. Ofta väljer jag mer kött och mindre kolhydrater, så är man mätt längre.

En morot blir det ofta en stund innan läggdax så man inte behöver somna hungrig.

cattisa
5/6/14, 6:43 PM
#5

5:2 dag igår:

Frukost: Havregrynsgröt med Solhavre och Lingonsylt
Lunch: Äpple
Middag: Makrill i tomat i en liten läfsa + en riktig tomat

och så flera koppar te förstås. Jag glömde dricka kaffe igår… Det smakar annars godare på fastedagarna än annars!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

AktieTrader
5/7/14, 2:52 PM
#6

Är en läfsa en räfsa med talfel?

Annons:
cattisa
5/7/14, 7:15 PM
#7

#6 AktieTrader. Ja, nästan. SkrattarEn läfsa är ett mjukt tunnbröd. I det här fallet hembakat med mycket rågmjöl och annat grovt mjöl som gör att det blir god smak på det, gräddat på en elektisk bakhäll. Kul att göra och gott att äta. Man behöver lite speciella "verktyg" för att kavla ut dem och flytta dem till hällen. Inte riktigt en räfsa, men nästan. Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
5/9/14, 7:49 PM
#8

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple och en morot

Middag: Köttsoppa med grönsaker i också

Tårta Lipar Glad

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
5/12/14, 6:04 PM
#9

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple i farten

Middag: Läfsa med Makrill i tomat och en riktig tomat och en kopp Earl Grey Green Tea

Jag är lite frusen idag så det kan nog bli fler koppar te i kväll…

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
5/16/14, 8:26 PM
#10

5:2 - dag igen. Och soligt och varmt och skönt!

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Läfsa med kyckling, tomat och en morot.

Jag äter ofta ganska lika på mina 5:2-dagar under en eller ett par månader har jag upptäckt. Nu har det varit läfsa med något till ett tag. En period var det oftast någon soppa, och ett tag var det omelett eller kycklingwok.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Magi-cat
5/16/14, 8:27 PM
#11

#10 Det låter så gott med dina läfsor! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
5/16/14, 8:32 PM
#12

#11 Magi-cat. Det är riktigt gott med läfsor! Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
5/23/14, 9:16 PM
#13

Fantastiskt sommarväder idag - trots att det bara är maj!

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple + morot

Middag: Kokt torsk, potatis, broccoli och en tomat.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
Magi-cat
5/26/14, 5:59 PM
#14

Verkligen fint väder! ☀️

Frukost: yoghurt med lite SPC-flakes

överhoppad lunch, hann inte

Middag: broccolisoppa med getost

Känns himla bra!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
5/26/14, 7:08 PM
#15

Vi har mulet, lite regn och kallt idag. Som varmast var det 11 grader! I lördags hade vi 26!

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Läfsa med kyckling och tomat

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
5/30/14, 9:51 PM
#16

Lite omväxling idag.

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: Vattenmelon

Middag: Läfsa med egna älgköttbullar på nästan bara älgkött. Lite broccoli och tomat till.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Magi-cat
6/9/14, 11:06 AM
#17

Ingen frukost. (grönt te)

lunch: quorn med lite ris och blomkål och broccoli

middag: avocado med grönt till

mellanmål med yoghurt och en massa te


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
6/9/14, 10:00 PM
#18

Blev inte riktigt som jag tänkt idag eftersom jag bet sönder en tand i helgen och haft svårt att äta. Men jag hade tur och fick en tandläkartid sen lunchtid idag.

Frukost: Havregrynsgröt med blåbär och solhavre/havremjölk. (Blåbären fastnade i den trasiga tanden. Synd på fina blåbär…) Storgråter

Lunch: Tandläkarbesök (Ville inte äta något strax före eller strax efter lagningen.)Tyst

Kvällsmat: 2 väldigt goda äpplen! Skrattar

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
6/10/14, 12:08 PM
#19

Jag kör min första tvådag idag. Åt ett ägg till frukost, och har fixat en matlåda med en halv burk tonfisk, massor av gurka och sallad, och ett ägg om det behövs, det kan bli mellis istället.
Middagen är tänkt att bli mer sallad, gurka och en halv burk tonfisk, ev ett ägg till.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

penke
6/11/14, 12:12 AM
#20

oj, jag har haft en del två-dagar nu *ler*

 min dag
 pressad ½citron/varmt vatten,omega3piller
 stort kokt ägg
kaffe     ca 120 kcal

knäcke/avokado  kaffe
 ca 140 kcal

blomkålsoppa  100 kcal

några jordgubbar o lite mjölk  ca 90 kcal

en varm, svettig dag, med ganska mycket fysiskt jobb
 jag gick ändå runt på 450 kcal utan hunger-sug  !! 😃

   penke

Annons:
Magi-cat
6/12/14, 3:46 PM
#21

Ingen frukost

Mellanmål: kaffe med lite getost

lunch: rödbetsbiff med wokade grönsaker

mellanmål: yoghurt med lite SPC-flakes och lite kakaonibs

Middag blir nog avocado med sallad

Mycket te, grönt te och Pau d'Arco, mellan varven….

Kaffe dricker jag inte annars, men på 2-dagarna är det som att det behövs…

#19, 20 Låter gott :-) Kul att det går så bra.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
6/16/14, 7:51 PM
#22

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Läfsa med kyckling och tomat

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[strutter]
6/17/14, 4:33 PM
#23

I dag åt jag ingen frukost, för jag skulle vara fastande p.g.a. en hälsokontroll (Hade förresten jättebra värden! Jag ligger mellan medel och topp, sa hon som undersökte mig. Kan det bero på 5:2 i sex veckor?)

Lunch: 1 avokado, 1 ägg, vatten, kaffe.

Middag: Havregrynsgröt (på 1/2 dl gryn+1 dl vatten), havredryck (1 dl), kanel, blåbär. Vatten, kaffe.

Senare i kväll kommer jag att äta 1 äpple och några sötmandlar, plus vatten.

cattisa
6/17/14, 7:09 PM
#24

#23 strutter. Grattis till de fina värdena! Ja, det är nog definitivt ingen nackdel att leva med 5:2. Dessutom måste ett sådant besked ge bra peppning att fortsätta. Ler

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
6/18/14, 12:23 PM
#25

Eftersom det går så bra med 2:dagarna, och jag i måndags åt ett ägg till frukost och väntade med lunch till efter kl 16, så testar jag nåt nytt idag. Ett ägg och 200 gr gurka till frukost. Om det blir för tufft med bara te och vatten under dagen, så har jag med 200 gr gurka att knapra på, och om det inte heller räcker, finns ett kokt ägg.
Hoppas kunna låta bli helt, och att jag kan komma hem från jobbet ca 19, ta en prommis på 2-3 km med hundarna, sen äta en omelett, kanske med en potatis i. 

Tänkte att jag skulle prova att förlänga de 36 timmarna till 44, och prova samma frukost och nödlunch imorrn, och bryta halvfastan med en rejäl middag vid 17-18-tiden. Allt för att gå ner lite extra inför långhelgens troliga frossande. Blir ju en del tårta, lax, öring, ägg, vin och öl för mig…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[strutter]
6/19/14, 2:54 PM
#26

#24
Tack cattisa! Ja, det sporrar mig till att fortsätta. Jag känner att jag mår väldigt mycket bättre. Jag känner inget sötsug, jag som har frossat i choklad, och jag känner mig piggare och har fått mer energi och lust till att göra saker.

cattisa
6/19/14, 9:38 PM
#27

#26 strutter. Jag tycker alltid att det är roligt att läsa om andra som har testat sig och fått bra resultat. Då inbillar jag mig att eftersom jag också använder 5:2 och mår bra, så skulle jag nog också ha bra resultat om jag testade mig. Glad Lite självbedrägeri kanske, men på ett positivt sätt!

Jag skulle haft fastedag i morgon fredag egentligen, men eftersom det är midsommarafton då så tog jag det idag istället.

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Läfsa med Makrill i tomat (delade burken med katten) och en riktig tomat och en kopp Earl Grey Green Tea

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
cattisa
6/19/14, 9:42 PM
#28

#25 Vattnadal. Ägg har jag ätit tidigare under 5:2 dagar, och jag tycker också att det är bra. Har bara kommit ifrån det ett tag nu. Men gurka har jag inte tänkt på, har bara haft det i sallader med annat också. Gurkan var ett bra tips som jag ska tänka på!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[strutter]
6/20/14, 7:53 AM
#29

#25 Vattnadal. Tack för bra tips om ägg & gurka! Det har jag heller inte tänkt på förut. Gurkan har ju nästan inga kalorier, och kan vara bra att ta till när det kniper. 

#27 Cattisa. Jag funderar på mina testresultat. Jag vet inte hur jag låg till innan, så jag har ju inget att jämföra med. 
Men jag tänker att det viktiga är att jag har bra värden just nu 😂 , och det visar ju att det inte är direkt dåligt att äta på det här sättet.

Önskar En Trevlig Midsommar till er alla därute!

🌺

Magi-cat
6/20/14, 7:57 AM
#30

Trevlig midsommar! ☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vattnadal
6/23/14, 2:06 PM
#31

Jag klarade av min långfasta, bleb 45 timmar. Sen svullade jag s¨å jag gick upp 3 Kg under helgen. Funderar på att ta 3 fastedagar denna vecka, eller i alla fall 2,5, och så lite extra motion…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[strutter]
6/23/14, 5:19 PM
#32

Jag har också svullat i midsommar. Massor med matjessilltårta och gott kaffebröd. Jag som inte äter bröd annars! Har inte mått så bra efter det.

Men i dag tog jag nya tag och har ätit:

frukost: havregrynsgröt (på 1/2 dl gryn), havredryck, kanel, blåbär

lunch: tre ananas-skivor, 1 dl kvarg/yoghurt (Lidl), 1 äpple

middag: 1 knäckebrödsskiva, 1 ägg, 1/2 burk makrill i tomatsås

cattisa
6/23/14, 7:02 PM
#33

Det blev lite för mycket gott här i midsommar också. Vågen klagade i morse. Men det brukar rätta till sig efter en eller ett par veckor med 5:2.  Jag var för trött för att laga mat idag, så det blev latvarianten:

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Liten läfsa med makrill i tomat (delade burken med katten som mest var ute efter tomatsåsen!) och en riktig tomat och en kopp varmt Earl Grey Green Tea.

Det är tur att vi varierar maten ordentligt på 5-dagarna, för på 2-dagarna har fantasin tagit slut tror jag.

Glad fortsättning på sommaren!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
6/24/14, 12:31 PM
#34

Igår åt jag ägg och gurka till frukost, 100 kalorier. 2 km prommis innan vi åkte till jobbet.

Sen te och vatten 11-18 på jobbet. Handlade, hem, lite pyssel, 3 km prommis, sen middag, en bit lax, omelett och grönsaker. Avslutade med 3 små syndiga salta kex.

Vägde mig i morse, ner 2 av de där 3 jag gått upp över helgen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
[strutter]
6/24/14, 4:10 PM
#35

Grattis, Vattnadal!

Inte illa!🌺

cattisa
6/24/14, 8:44 PM
#36

#34 Vattnadal. Vad kul! 🙂

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
6/25/14, 3:49 PM
#37

Tack!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cattisa
7/14/14, 8:21 PM
#38

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och Havremjölk

Lunch: Vattenmelon

Middag: Kalvsylta i en liten läfsa + tomat.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

penke
7/14/14, 10:25 PM
#39

Idag
 frukost, kokt ägg och en kaffe 90 kcal
brunch: liten knäcke med avokado 120 kcal
kvällsmat: vegofärs o wokgrönsaker 190 kcal
 en glas vin 100 kcal
.. lite fantasilöst men 100 kcal tillgodo 😃
  oki, erkänner, några lösa kcal blev det i trädgården
 några väldigt färska hallon och någon sockerärtskida 😛

   penke

Vattnadal
7/15/14, 5:32 PM
#40

Jag har börjat äta 100 kcal till frukost, ett ägg (två om det är från egna höns, då de är små små) och gurka/sallad.

Sen dricker jag bara massor av vatten hela dagen, och vid 19.30 blir det middag. Då har jag så att jag kan äta en hel måltid. Tex kan det bli 200 gr potatis och 100 gr fisk, ca 300 kcal plus några till olja och ströbröd. Igår blev det 200 gram pasta och 5 hälsans bollar och 10 gr ketchup. :-)

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Magi-cat
7/17/14, 5:30 PM
#41

Efter att ha "fuskat" under semesterveckorna såg jag riktigt fram emot 2-dagarna igen! :-)

Idag: Ingen frukost.
Lunch: quornbiff, en potatis, sallad, ost, svarta bönor

Mellanmål: lite yoghurt med frön och SPC-flakes. (havre)

Tror det blir sallad till kvällen.

Dessutom Lapacho-te (Pau d'arco). Funkar jättebra. Tror det dämpar aptiten.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[strutter]
7/18/14, 9:45 AM
#42

I går hade jag fastedag 2. Då åt jag:

frukost: 1 ägg och 50 gram blåbär.

lunch: 100 gram vattenmelon, 40 gram fetaost, lite olivolja över det hela.

middag: havregrynsgröt, havremjölk, blåbär, linfrön, solroskärnor.

Däremellan mycket vatten och ramlösa (och kaffe, förstås!).

Vattnadal
7/18/14, 12:19 PM
#43

Så här har min vecka sett ut:

Måndag
Frukost: 1 ägg, gurka och vitkål. 100 kcal
Vatten, vatten vatten.
Middag: Fullkornspasta, hälsans bollar, lite ketchup. 350 kcal
Lite vattenmelon på kvällen.

Tisdag: Ätdag

Onsdag: 
Frukost: 1 ägg, gurka och isbergssallad. 100 kcal
Vatten, vatten vatten.
Middag: Stekt (i minimal mängd rapsolja) potatis med massa paprikapulver och 2 ägg 400 kcal.

Torsdag: Ätdag (dock inget alls efter middagen)

Fredag: 
Frukost: 1 ägg, isbergssallad. 90 kcal
Vatten, vatten vatten.
Middag: Ingen aning, men då bryter jag fastan. Lördag och söndag äter jag utan att räkna, och misstänker att jag får lite vin lördag. Kör två 36 timmars och en 24 timmars fasta, och det funkar fint. Behöver inte tänka så mycket på vad jag äter de andra dagarna då.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cattisa
8/1/14, 8:37 PM
#44

Fredag och fastedag igen:

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk

Lunch: Vattenmelon

Middag: Omelett med räkor.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Magi-cat
8/1/14, 9:23 PM
#45

Fastedag igår. Klarade mig inte utan frukost.

Frukost: banan, grönt te

Lunch: fisk, rödbetor, sallad,  kikärter

Mellanmål: lite yoghurt och gojibär, Lapacho-te

Kväll: getost, sallad, ägg


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Vattnadal
8/4/14, 3:54 PM
#46

Fastar idag, fast jag har feber och en redig ledvärk. Ångrar mig lite, men kl 18 stänger jag butiken, 19.30 äter jag middag.

Frukost: ett ägg och 200 gr sallad, gurka och tomat mixat.

Lunch/Mellis: Massor av vatten.

Middag: Lax och potatis, eller möjligen ris.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Magi-cat
8/4/14, 4:24 PM
#47

#46 Krya på dig! Verkar vara många som har feber. Inget kul att vara sjuk, i värmen dessutom…

Lunch: lax, lite potatis, sallad

Mellanmål: yoghurt med lite SPC-flakes och nyponpulver

Middag: blir nog rödbeta med getost


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
8/4/14, 6:45 PM
#48

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: äpple

Middag: Läfsa med sylta och en tomat

#46. Vattnadal. Hoppas du slipper febern snart och blir frisk igen!

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
[strutter]
8/6/14, 3:09 PM
#49

Frukost: 1 ägg, 50 gram blåbär

Lunch: 1 kokt laxfilé, 100 gram broccoli, 1 tsk majonnäs

Middag: 1 lövbiff, 100 gram haricots verts, 60 gram bulgur

Totalt ca 490 kcal.

Vattnadal
8/6/14, 4:17 PM
#50

Frukost. 1 ägg, 200 gr gurka

Middag ikväll, har inte bestämt, men det finns potatis, kanske en omelett med potatis, eller så steker jag en vit fiskfilé.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cattisa
8/9/14, 6:43 PM
#51

I går var det 5:2 dag igen:

Frukost: Havregrynsgröt med Solhavre och Drottningssylt
Lunch: Äpple + morot
Middag: Makrill i tomat i en liten läfsa + en riktig tomat

och så flera koppar te under dagen

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
8/15/14, 7:01 PM
#52

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk

Lunch: Äpple + gurka

Middag: Omelett med räkor.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Agnez94
8/23/14, 10:21 AM
#53

Frukost: En stor kopp te

Lunch: En kopp kaffe med lättmjölk 

Middag: 2 dl tomatsoppa, 3 köttbullar och sallad med rödbetor och lite dressing

Kväll: 1 L Cola Zero 

Kanske en kopp till därnågonstans emellan

cattisa
8/23/14, 3:40 PM
#54

I går var det 5:2 dag igen:

Frukost: Havregrynsgröt med havremjölk och lingonsylt
Lunch: Äpple + morot
Middag: Makrill i tomat i en liten läfsa + en riktig tomat

och så en kopp te och en kopp kaffe under dagen

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
8/25/14, 4:01 PM
#55

Min 2:dag, efter en vecka med 6:1 och semester, godis, vin men tack och lov massor av långa promenader.

Frukost: Ägg och gurka
Lunch: Te
Mellis: Vatten
Middag: 300 gr potatis och lite pepparlax.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Agnez94
8/26/14, 8:36 PM
#56

Frukost: Vatten

Lunch: Vatten

Middag: 2,5 dl tomatsoppa, 3 köttbullar, 2 stora koppar svart te

0,5 L Cola light, mer vatten

Vattnadal
8/28/14, 3:42 PM
#57

Idag har jag en 5:dag, men igår åt jag:

frukost: Ägg och gurka

lunch: vatten och te

middag: 300 gr potatis och 75 gram rödspätta panerad med en gnutta mjöl, stekt i väldigt lite rapsolja.

mellis: en liten knäckemacka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

cattisa
8/29/14, 7:42 PM
#58

Ny 5:2-dag idag

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och färska blåbär

Lunch: äpple

Middag: Liten läfsa med kalvsylta och tomat

Ett par koppar te och vatten.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Vattnadal
9/1/14, 2:18 PM
#59

Fastar efter helgen där det blev en flaska rött på lördagen och MAX fiskmål till lunch på söndagen, upp ett Kg i morse, men det är nog borta imorrn.

frukost: Ägg och gurka

lunch: vatten och te

middag: Tror det blir 200 gr ris och 80 gram rödspätta panerad med mjöl, stekt i rapsolja. 

Mellis: Är jag mer sugen finns det plats för en knäckemacka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Magi-cat
9/1/14, 2:29 PM
#60

Vrålhungrig och klättrar på väggarna lite grann idag. 🙂🤐

Ingen frukost.

Lunch: broccoli, liten potatis, sallad med keso, grönpepparost

Till middag:   mer broccoli och kanske ett ägg.

Nu mellanmål med grönt te.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

cattisa
9/5/14, 8:47 PM
#61

#60 Magi-cat
Jag förstår att du är hungrig! Utan frukost svälter jag ihjäl!🙂

Frukost: Havregrynsgröt med solhavre/havremjölk och lingonsylt

Lunch: Banan och en morot

Middag: Fisksoppa (på torsk, morötter, tomat, purjolök och lite potatis)

Ett par koppar te och vatten.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Magi-cat
9/5/14, 8:51 PM
#62

#61 Tack för sympatin! 🙂

Först gick det jättebra, men jag får nog lägga till frukost i fortsättningen.

Din fisksoppa låter god!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
cattisa
9/12/14, 6:40 PM
#63

**Dagens 5:2 meny för fastedagen:
**

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk

Lunch: äpple

Middag: Mixad grönsakssoppa med ett kokt ägg till

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
9/24/14, 8:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Det här vart min meny  igår på 1a dan med 5:2  gillar mat så vill ha lite gått även på faste dan.

Frukost
Te + limpskiva med ost  135kcal
Lunch
Pommes               100kcal
fläskkött              130kcal
Middag
fylld sqvash          175kcal
lite stuvad vitkål  50kcal
 summa                   590kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Magi-cat
9/24/14, 9:06 AM
#65

#64 Fylld squash ser gott ut!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
9/24/14, 9:10 AM
#66

Min 6:1-dag igår:

frukost: yoghurt och diverse nyttiga örter, grönt te

lunch: lite basmatiris, rödbetor, getost, bladspenat, vitkålssallad

middag: kokt ägg, getost, hampaprotein

kväll: te, getost (ser att det verkar ha blivit mycket getost…😃 Men det är små smakbitar och himla gott!)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Taggeman
9/25/14, 8:57 AM
#67

Det här ska bli dagens meny finns lite kvar till 600kcal får bli någon morotsbit om hungern slår till. 🤪

Frukost 
Tunnbröd 30gr                 70kcal
ägg    50gr                            70kcal
Te
Lunch
Vitkålsstuvning 200gr 130kcal
Kalkon strimlad  50gr      50kcal
Tomat  100gr                        18kcal
Gurka  50gr                              6kcal
Vatten+äppelvinäger 1tsk                   
Middag
Fylld squash                        190kcal
Tomat 100gr                          18kcal
Gurka  50gr                               6kcal
                                   summa 560kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
9/26/14, 6:57 PM
#68

**Dagens 5:2 meny för fastedagen:
**

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk (standardfrukosten)

Lunch: äpple

Middag: Köttsoppa (med grönsaker och älgkött i) och en tomat

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
9/28/14, 10:46 PM
#69

Jag gillar att va dan före att se fram emot Måndagens 5:2 diet.

29/9 Måndag Fastedag
Frukost
Ägg 50gr                                              70kcal
Havregrynsgröt halv pot.          85kcal
Lunch
Blomkålsstuvning 200gr          120kcal
Kyck.file+röktskinka 50gr          62kcal
Tomat 100gr                                       18kcal 
Vatten+stänkvinäger
Middag
Fylld squash 200gr                        175kcal 
Blomkålsstuvning 50gr                  30kcal
Tomat 100gr                                        20kcal
Vatten        
                                                 Summa 580kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
cattisa
9/29/14, 9:02 PM
#70

**Dagens 5:2 meny för fastedagen:
**

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk (standardfrukosten)

Lunch: köttbullar, liten potatis, rivna morötter

Middag: äpple

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
10/2/14, 9:14 AM
#71

 Dagens 5:2 goda meny för festedagen !  🥳
Frukost
Te
Ägg 50gr                                          70kcal
Gröt 1/2 port                                85kcal
Lättsockrad lingonsylt 10gr 10kcal
Mjölk 10gr                                         6kcal
Lunch
Luft torkad skinka 25gr          60kcal
Wokade grönsaker 300gr   110kcal
Tomat 100gr                                   18kcal
Middag
Kycklingbröstfile 50gr               70kcal
Blomkålsstuvning 200gr       120kcal
Svamp25gr                                          8kcal
Tomat 100gr                                   18kcal
Gurka 100gr                                    13kcal
                                             Summa 580kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

[strutter]
10/3/14, 10:26 AM
#72

#71 Den där fyllda squashen som du brukar äta, skulle du vilja berätta hur du gör den och vad du fyller den med? Den ser jättegod ut!

Taggeman
10/3/14, 12:11 PM
#73

Den är god o lite kcal jag har skrivit receptet på den i den här länken. Det finns 2 recept om squashen i den länken. Men den ska va stor enligt dom recepten men det är bara att spåna lite o göra om så det passar dom mindre sorterna.  http://52-dieten.ifokus.se/discussions/5421c43ace12c418a700b82b-fylld-squash-ca-175-kcal?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
10/6/14, 9:17 PM
#74

6/10 Måndag Fastedag     
Frukost
Gröt 1/2 port                                85kcal 
Lättsockrad lingonsylt 10gr   10cal
Mjölk 10gr                                         5kcal
Te           
Lunch
Skalade räkor 50gr                     40kcal
Haricovertsallad 275gr        110kcal
Middag
Kassler 75gr                                   80kcal
Matkorn kokt 50gr                     55kcal
Haricovertsallad 200gr           75kcal
                                 sammanlagt 470kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Taggeman
10/10/14, 8:51 AM
#75

9/10 Torsdag Fastedag
Frukost
Gröt 1/2 port                                 85kcal 
Lättsockrad lingonsylt 10gr  10kcal
Mjölk 10gr                                          5kcal
Te          
Lunch
Ärtsoppa 200gr                         180kcal           
Middag
Kassler strimlad 50gr               55kcal
1/2 ägg 25gr                                   35kcal
Sallad 300gr                                   90kcal            
                               Sammanlagt 460kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
10/10/14, 7:12 PM
#76

**Fredagens 5:2 meny för fastedagen:
**

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk (standardfrukosten)

Lunch:  Rivna morötter och sallad

Middag: Liten läfsa med rökt älgkött, tomat och en stor kopp te.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Annons:
[strutter]
10/10/14, 8:12 PM
#77

Tack, Taggeman!

Taggeman
10/14/14, 8:45 PM
#78

Måndagens Fastedag
Frukost
Gröt 1/2 port                                       85kcal 
Lättsockrad lingonsylt 10gr        10kcal
Mjölk 10gr                                                5kcal
Vatten, Te  och Kaffe under dan       
Lunch
Broccoli soppa 300gr                    100kcal              
Middag
Broccoli soppa 100gr                       33kcal
Lufttorkad skinka 1skiva 10gr    25kcal
Sallad med oliver, olivolja            255kcal                          
                                        sammanlagt 513kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Magi-cat
10/14/14, 9:15 PM
#79

#78 Låter trevligt med broccolisoppa. Hur gör du den?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Taggeman
10/14/14, 10:38 PM
#80

#78 Finns på den här länken lite små tips på låg kcal rätter.  Soppan har på 100gr 33 kcal, man blir hyfsat mätt på 300gr sen kan man ha något extra till som ett ägg.

Det går att skippa crème fraiche så blir den ännu mer kalori fattig.                              http://52-dieten.ifokus.se/discussions/5421c43ace12c418a700b82b-fylld-squash-ca-175-kcal?discussions-1

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

cattisa
10/17/14, 7:20 PM
#81

Vi fastade i söndags istället för i måndags, men jag glömde att skriva då:

Frukost: Havregrynsgröt med rårörda lingon och havremjölk

Lunch:  Liten banan

Middag: Grönsakssoppa

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

cattisa
10/17/14, 7:23 PM
#82

**Dagens 5:2 meny för fastedagen:
**

Frukost: Havregrynsgröt med lingonsylt och havremjölk (standardfrukosten)

Lunch:  En banan

Middag: en liten läfsa med hemgjorda älgköttbullar (nästan bara älgfärs, ägg och kryddor), tomat och en stor kopp te.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

Taggeman
11/3/14, 7:37 PM
#83

Ja det här är vad jag har vräkt i mej idag. 😛

Dagens 5:2meny  3/11 Måndag Fastedag
Frukost Härmar cattisa med frukosten mättar o är gott.
Gröt 1/2 port                                   85kcal 
Lättsockrad lingonsylt 10gr    10kcal
Mjölk 10gr                                            5kcal
Te+kaffe+vatten under dan              
Lunch
Vitkålssoppa   300gr                     75kcal
Middag
Vitkålssoppa/stuv. 300gr           75kcal
Lammstek strimlad 40gr             70kcal
                             Sammanlagt 325kcal

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Annons:
Upp till toppen
Annons: