5:2
Hej!
Jag har länge funderat på att ge 5:2 en chans, och se om det passar mig.
Jag funderar i så fall på de här 2 dagarna man äter mindre, att använda mig utav shakes. Frågan här är om man grusar allting om man äter grönsaker/något ägg under dagen?
Jag tänker att jag hur som haver får i mig mindre kalorier de dagarna än vad jag fått i vanliga fall, och jag förstår att en eventuell viktminskning kanske tar lite längre tid än om jag bara shake:at.
Vad är Era erfarenheter av 5:2 metoden? Har Ni några bra tips eller något jag ska tänka på?
/Sparven
Shake fungerar säkert bra så länge du håller dig till kalorigränserna. När det gäller att äta under dagen gissar jag att du kan göra det om du drar bort de kalorierna från det du äter till middagen. Du får prova och se om det ger de resultat du önskar.
Tycker du det är svårt att inte äta under dagen kanske 18:6-dieten passar dig bättre. Där är alla dagar likadana. Du fastar 18 timmar per dygn och äter under de resterande 6 timmarna. För mig innebar det att jag slutade äta frukost, så att mitt första mål är lunch-frukost efter klockan 12 på dagen och det sista är middag senast klockan 18.
» Det här är 5:2-dieten | 5:2-dieten iFokus
Vänliga hälsningar, Niklas
Så retuscherar du dina foton