Annons:
Etikett5-2-dieten
Läst 1584 ggr
Mantissa
4/24/15, 10:32 AM

5:2 fail?

Jag ha ätt 5:2 i a 1,5 år nu. Första månaderna hände ingenting, mn sedan böjad ja gå ner stadigt ca 2 kg per månad (lagom takt för mig) tills jag tappat ca 17 kg. Det finns betydligt mer att ta av (ca 15 kilo i all fall), men sista halvåret händer ingenting igen fast jag äter /rör mig lika. Fler sm upplever detta med att det slutar ge effekt?

Annons:
Vattnadal
5/8/15, 3:51 PM
#1

Tror många fastnar efter ett tag.  Jag äter hyfsat vettigt vardagarna, halvfastar 2 vardagar, och helgerna kan jag äta massor. Går inte ner fort, 10 kg på 10 mån. Stannar till då och då på samma vikt en månad, sen smyger det ner ett kg till.

Jag är över 40, 162 cm kort, väger nu 68, och stannar jag där är jag nöjd, fortsätter jag ner, så vill jag nog inte mkt lägre än 60-65.

Känner jag att jag vill boosta lite extra, kan jag ta 2 st 36 timmars halvfastor och en 24 timmars helfasta samma vecka.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Taggeman
5/12/15, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

På ett halvår har vikten gått ner med ca 10 kg o midjan minskat med 10cm.

Det har gått i omgångar neråt man står o stampar på samma vikt upp o ner några veckor sen blir man lite lättare igen. Jag är nästan framme vid min målvikt 69-70 kg.

Det som är bra med den här dieten att man lär sig vad man ska undvika och kan  äta mycket av för att behålla sin vikt dom övriga dagarna. Men det är skönt att kunna äta det man tycker om på dom övriga dagarna utan att tänka allt för mycket vad man sätter i sej.

Jag tror att det ska ta lite tid att gå ner så kroppen hinner vänja sig med den nya storleken, för man har byggt upp åt det andra hållet under en längre tid. Kroppen vill behålla kvar i storlek och då blir man lite extra sugen på lite onyttigheter vissa dar, kan man låta bli det där lilla extra då så kommer man nog att lätta några kilon till.  Eller så får man tröstäta lite råa  morötter, vitkål, äpple eller något som har lite kcal.

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

Upp till toppen
Annons: